Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej zadzwoń do nas +48 887 733 722

a

Oferty pracy

  /  Oferty pracy

Specjalista ds. realizacji projektów

Zakres obowiązków:

  • monitoring dostępności funduszy i źródeł dofinansowania
  • umiejętność badania potrzeb i analizowania możliwości – zdolność do identyfikowania możliwości rozwoju Uczelni poprzez projekty oraz analizowania potencjalnych szans z nimi związanych
  • tworzenie dokumentacji/załączników niezbędnych w procedurze aplikacyjnej naborów wniosków o dofinansowanie – w tym dokumentacji dotyczącej analizy finansowej (modele finansowe)
  • prowadzenie negocjacji oraz kontakt z Instytucjami Pośredniczącymi
  • realizacja i rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków publicznych (krajowych i UE) – weryfikacja zakresu projektów, budżetu, kontrola i nadzór nad dokumentacją merytoryczną, kadrowo-płacową, finansową, sprawozdawczość, rozliczanie projektu, procedura zamówień, przygotowywanie wniosków o płatność, harmonogramów płatności oraz innych niezbędnych dokumentów
  • zapewnienie spójności danych pomiędzy zespołami pracującymi nad projektem oraz udział w kontrolach projektów prowadzonych przez podmioty zewnętrzne oraz wewnętrzne Jednostki Uczelni
  • współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie realizacji projektów

Wymagania:

  • wykształcenie wyższe
  • min. roczne doświadczenie w pracy związanej z pozyskiwaniem dofinansowania dla projektów oraz realizacji projektów finansowanych z UE
  • dobra znajomość MS Office, w szczególności MS Excel
  • zdolność przekrojowej analizy danych i formułowania wniosków
  • wysoki poziom zaangażowania w powierzone obowiązki, komunikatywność, asertywność, cierpliwość i terminowość
  • efektywne zarządzanie czasem i listą zadań
  • samodzielność i dokładność
  • umiejętności komunikacyjne i pracy zespołowej oraz zdolności negocjacyjne

 

Doradca zawodowy

Zakres obowiązków:
• wsparcie studentów w rozwoju ich kariery zawodowej
• prowadzenie Akademickiego Biura Karier
• nadzór nad procesem realizacji praktyk studenckich
• dobór i organizacja szkoleń dla studentów i pracowników
• nawiązywanie relacji z przedsiębiorcami i organizacjami działającymi na terenie województwa śląskiego
• czynności administracyjne związane z prowadzeniem działalności akademickiego biura karier
• organizowanie konferencji, spotkań i dni otwartych Uczelni Metropolitalnej

Wymagania:
Osoba zatrudniona na stanowisku doradcy zawodowego powinna
spełniać łącznie poniższe kryteria:
• wykształcenie wyższe I lub II st. w rozumieniu przepisów o
szkolnictwie wyższym (preferowane wykształcenie wyższe
mgr. na kierunku: zarządzanie, psychologia, doradztwo zawodowe);
• co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie doradztwa zawodowego lub doradztwa w zakresie przedsiębiorczości (w ostatnich 5 latach), poświadczone odpowiednimi dokumentami;
• posiada aktualną wiedzę z zakresu przepisów prawa normujących prowadzenie działalności gospodarczej oraz podstaw ochrony własności intelektualnej;
• posiada znajomość języka angielskiego min. B1 B2
• posiada umiejętności trenerskie zdobyte w toku działalności zawodowej.

Mile widziane osoby z niepełnosprawnością

Pełnomocnik ds. Osób ze Szczególnymi Potrzebami

  • Twój zakres obowiązków
    realizacja codziennego kształtowania świadomości w środowisku akademickim potrzeb OSP, z udziałem organów uczelni (Rektor, Senat) i pracowników dydaktycznych, administracyjnych,
  • nadzór merytoryczny nad realizacją ścieżki Start,
  • współpraca wewnętrzna ze wszystkimi jednostkami UM i samymi OSP w zakresie zapewnienia dostępności procesu kształcenia OSP (w sposób uniwersalny lub jego adaptacji) i innych działań dla OSP; konsultacja działań na każdym etapie,
  • współpraca zewnętrzna z ekspertami FIRR, administracją samorządową, instytucjami uniwersalnego projektowania edukacji,
  • wdrożenie systemu szkoleń merytorycznych pracowników uczelni, nadzór nad jakością szkoleń
  • nadzór merytoryczny nad działaniami innych (współ)pracowników BZN,
    udział w krajowych konferencjach tematycznych (dostępność, PU), forach eksperckich itd.,

Nasze wymagania

  • Wykształcenie wyższe (mile widziane: psychologia, praca
    socjalna, socjologia, pedagogika, nauki pokrewne)
  • Doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami
  • Wiedza z zakresu funkcjonowania osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami
  • Znajomość przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce w szczególności przepisów dotyczących osób z niepełnosprawnościami, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
  • minimum 2-letnie doświadczenie we wsparciu OSP,
  • znajomość realiów wsparcia OSP na uczelniach i przepisów prawa je regulujących,
  • cechy osobowościowe (np. otwartość, empatia), ułatwiające kontakt z OSP,

Mile widziane osoby z niepełnosprawnością

Specjalista ds. dostępności

Twój zakres obowiązków:

  • realizacja codziennej aktywnej współpracy OSP w BZN, indywidualne podejście do każdej OSP, z uwzględnieniem rodzaju szczególnych potrzeb (np. inne wsparcie OzN ruchową, inne OzN narządu wzroku czy słuchu),
  • inicjowanie i koordynowanie działań, zmierzających do rozwoju systemu wsparcia OSP i ich włączania w środowisko UM,
  • aktywne opracowywanie, opiniowanie, wdrażanie procedur, projektów aktów normatywnych, stanowionych przez UM w zakresie potrzeb OSP, we współpracy z ekspertami FIRR,
  • prowadzenie merytoryczne strony www BZN, przygotowywanie materiałów informacyjnych, publikacji w formie dostępnej (z uwzględnieniem różnych potrzeb),
  • zapewnienie dostępności informacji elektronicznej ze standardami WCAG 2.1,
  • prowadzenie bieżącego monitoringu zagwarantowania dostępności w UM,
  • udział merytoryczny w realizacji ścieżki Start,
  • dbanie o praktyczną realizację standardu minimum z Wytycznych w odniesieniu do OSP

Wymagania:

  • znajomość realiów wsparcia OSP na uczelniach,
  • znajomość przepisów prawa regulujących wsparcie OSP,
  • minimum 2-letnie doświadczenie we wsparciu OSP,
  • cechy osobowościowe (np. empatia, otwartość), ułatwiające kontakt z OSP

Mile widziane osoby z niepełnosprawnością

Ekspert tworzenia procedur

Zakres obowiązków:

*wsparcie merytoryczne w zakresie dostosowywania istniejących na uczelni procedur do potrzeb OSP oraz tworzenia nowych procedur z uwzględnieniem potrzeb OSP,
*analiza i aktualizacja funkcjonujących w UM procedur dostępności, we współpracy ze specjalistą ds. dostępności,
*wsparcie merytoryczne procedur opracowanych w obszarach: minimalnego zakresu procedur,
wsparcia edukacyjnego, adaptacji materiałów dydaktycznych, akceptacji inwestycji, modernizacji i remontów realizowanych w UM, wprowadzenie możliwości wejścia do budynku asystentem osobistym czy psem asystującym

Wymagania:

*wykształcenie wyższe kierunkowe,
*udokumentowane doświadczenie w tworzeniu nowych i dostosowywaniu istniejących procedur do
potrzeb OSP, doradztwie w tym zakresie

Mile widziane osoby z niepełnosprawnością

 

Koordynator ds. dostępności architektonicznej

Zakres obowiązków:

*opracowanie i wdrożenia licznych procedur regulujących obszar 2, w tym ewakuacji,
*wsparcie merytoryczne w likwidowaniu barier,
*konsultowanie rozwiązań dla poprawy dostępności architektonicznej,
*przygotowanie kadry do samodzielnego monitorowania stanu dostępności architektonicznej uczelni,

Wymagania:

*wykształcenie wyższe kierunkowe,
*udokumentowane doświadczenie w realizacji audytów dostępności architektonicznej, doradztwie w zakresie wdrażania architektonicznie dostępnych rozwiązań, prowadzeniu szkoleń z tego obszaru

Mile widziane osoby z niepełnosprawnością

Ekspert dostępności informacyjno-komunikacyjnej

Zakres obowiązków:

*wsparcie merytoryczne we wdrażaniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej, w tym w zakresie komunikacji z OSP,
*bieżąca weryfikacja poziomu dostępności informacyjno-komunikacyjnej i wsparcie w zakresie likwidacji barier,
*zapewnienie BZN pełnej dostępności informacyjno-komunikacyjnej, zgodnie z ustawą o dostępności,
*zamieszczenie na www UM i www BZN, łatwo dostępnej informacji o kanałach komunikacji, barierach wszystkich obiektach UM, w których kształcą się lub są obsługiwani studenci i słuchacze,
*wsparcie merytoryczne zakupu sprzętu wspomagającego komunikację, aplikacji wspomagających komunikację zdalną i bezpośrednią, oprogramowania, adaptacji informacji,
*prowadzenie kursu tworzenia dostępnej informacji i dokumentów dla BZN i innych działów UM,
*bieżący monitoring dostępności informacyjno-komunikacyjnej w działalności UM, współpraca z innymi jednostkami UM,

Wymagania:

*wykształcenie wyższe kierunkowe,
*udokumentowane doświadczenie w realizacji audytów dostępności informacyjno-komunikacyjnej, doradztwo w zakresie wdrażania dostępnych rozwiązań, prowadzenie szkoleń z tego obszaru

Mile widziane osoby z niepełnosprawnością

Koordynator dostępności cyfrowej

Twój zakres obowiązków:

  • prowadzi bieżący monitoring dostępności i kompleksowe badanie raz w roku ewidencjonowanego stanu dostępności cyfrowej (zgodności z WCAG);
  • zapewnia systemowo dostępność, opracuje plan likwidacji barier/problemów,
  • pełni rolę administratora dostępności cyfrowej UM, wykazanego w deklaracji dostępności,
  • dba o dostępność cyfrową
  • szkoli administratorów strony w zakresie standardów WCAG,
  • stworzy przyjęte na UM procedury/wytyczne o dostępności cyfrowej www i dokumentów, multimediów; obsługa skargi użytkowników w tym zakresie,
  • stworzy wytyczne, uwzględniające wymagania ustawy o zapewnianiu dostępności OSP przy tworzeniu umów i opisów przedmiotu zamówienia nowo zamawianych produktów (stron
    internetowych/aplikacji mobilnych/systemów informatycznych),
  • zapewni dostępność platformy nauczania online.

Wymagania:

*znajomość realiów wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami na uczelniach,
*doświadczenie praktyczne informatyczne i/lub w dostępności,
*minimum 2-letnie doświadczenie we wsparciu OSP

Mile widziane osoby z niepełnosprawnością

Ekspert dostępności technologicznej

Zakres obowiązków:

* wsparcie merytoryczne w zakresie wykorzystania technologii dostępnych dla OSP na uczelni, tworzenie zaplecza technologii,
*opracowanie i wdrożenie procedury, by wszystkie zakupy i usługi BZN spełniały warunki technologicznej dostępności,
*konsultacje, opiniowanie i doradztwo dot. dostępności technologicznej,
*bieżący monitoring poziomu dostępności technologicznej, współpraca z innymi jednostkami UM,

Wymagania:

*wykształcenie wyższe kierunkowe,
*udokumentowane doświadczenie w prowadzenie szkoleń dot. dostępności technologii, doradztwie w zakresie stosowania dostępnych rozwiązań,

Mile widziane osoby z niepełnosprawnością

Doradca/konsultant dydaktyczny

Zakres obowiązków:

*ewaluacja potrzeb OSP co do zapewnianych przez UM usług,
*zaplanowanie i wdrożenie procedury kompleksowego wsparcia obejmującego wszystkie OSP, zapewniającego rekrutację i kształcenie zgodnie z 7 zasadami wsparcia edukacyjnego,
*bieżący kontakt z nauczycielami i studentami, słuchaczami, by ułatwić OSP udział w zajęciach, egzaminach itp.,
*współpraca ze wszystkimi jednostkami UM w zakresie adaptacji procesu kształcenia OSP,
*wdrożenie rocznego systemu planowania działań i wydatków związanych ze wsparciem edukacyjnym OSP,
*ewaluacja oferowanych usług, uaktualnienie, publikowanie katalogu usług ciągłych i możliwych do uruchomienia, wspierających OSP,
*zagwarantowanie zaplecza technologicznego i technicznego, pozwalającego na aktywny udział OSP w działaniach UM: edukacyjnych, sportowych, kulturalnych,
*nadzór nad prawidłowością wsparcia psychologicznego, zajęć sportowych, lektoratu języka angielskiego, adaptacji materiałów dydaktycznych

Wymagania:

*znajomość realiów wsparcia OSP na uczelniach,
*znajomość przepisów prawa regulujących wsparcie OSP,
*minimum 2-letnie doświadczenie we wsparciu OSP,
*cechy osobowościowe (np. empatia, otwartość), ułatwiające kontakt z OSP.

Mile widziane osoby z niepełnosprawnością

 

OSP – Osoby ze Szczególnymi Potrzebami