Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej zadzwoń do nas +48 887 733 722

a

Kariera

  /  Kariera

Uczelnia Metropolitalna to dynamicznie rozwijający się ośrodek akademicki, który nie tylko stawia na nowoczesne podejście do edukacji, ale także aktywnie wspiera rozwój całego regionu. Jako nasz pracownik, możesz liczyć na:

  • Stabilne warunki zatrudnienia w oparciu o przejrzyste zasady współpracy.
  • Możliwość rozwoju zawodowego w inspirującym środowisku, które łączy różnorodne dyscypliny i współpracuje z ekspertami branżowymi.
  • Realny wpływ na rozwój regionu poprzez wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i współpracę z lokalnymi przedsiębiorstwami oraz organizacjami.
  • Dostęp do nowoczesnej infrastruktury i technologii wspierających naukę, badania oraz codzienną pracę.
  • Przyjazne środowisko pracy, które ceni kreatywność, otwartość na nowe idee oraz wymianę doświadczeń.
  • Wsparcie w rozwoju osobistym i naukowym, w tym dostęp do szkoleń, warsztatów i konferencji.
  • Elastyczne formy współpracy, dopasowane do potrzeb i aspiracji pracowników.

Pracując w Uczelni Metropolitalnej, staniesz się częścią wizji, która koncentruje się na tworzeniu silnego ośrodka akademickiego oddziałującego na rozwój społeczeństwa i gospodarki Metropolii Śląskiej.

Dołącz do nas i rozwijaj swoje talenty w środowisku, które łączy wiedzę, praktykę i ambicje!

Osoby ze Szczególnymi Potrzebami, dalej OSP.
Pełnomocnik ds. Osób ze Szczególnymi Potrzebami

Zakres obowiązków:

  • kształtowanie świadomości w środowisku akademickim na temat potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami (OSP), z udziałem organów uczelni,
  • nadzór merytoryczny nad realizacją ścieżki Start w ramach projektów uczelni,
  • współpraca z jednostkami wewnętrznymi UM oraz zewnętrznymi ekspertami i instytucjami w zakresie zapewnienia dostępności kształcenia,
  • organizacja i nadzór nad szkoleniami dla pracowników uczelni,
  • udział w krajowych konferencjach tematycznych i forach eksperckich,
  • konsultacja działań wspierających procesy adaptacyjne OSP na uczelni.

Wymagania:

  • wykształcenie wyższe (mile widziane kierunki: psychologia, praca socjalna, socjologia, pedagogika lub pokrewne),
  • doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami,
  • znajomość przepisów prawa o szkolnictwie wyższym oraz ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej,
  • minimum 2-letnie doświadczenie w wsparciu OSP,
  • otwartość i empatia, ułatwiające kontakt z osobami z niepełnosprawnościami.

Mile widziane:

  • osoby z niepełnosprawnością.

Specjalista ds. dostępności

Zakres obowiązków:

  • indywidualne podejście do wsparcia OSP, uwzględniające ich różnorodne potrzeby,
  • inicjowanie i koordynowanie działań rozwijających system wsparcia OSP,
  • opracowywanie, opiniowanie i wdrażanie aktów normatywnych dotyczących dostępności,
  • prowadzenie merytoryczne strony internetowej BZN i publikacji w formie dostępnej (z uwzględnieniem standardów WCAG 2.1),
  • bieżący monitoring dostępności działań UM,
  • udział w realizacji ścieżki Start oraz dbanie o przestrzeganie standardu minimum dostępności.

Wymagania:

  • znajomość przepisów prawa dotyczących wsparcia OSP,
  • minimum 2-letnie doświadczenie we wsparciu OSP,
  • empatia i otwartość w kontaktach z osobami z niepełnosprawnościami.

Mile widziane:

  • osoby z niepełnosprawnością.

Koordynator dostępności cyfrowej

Zakres obowiązków:

  • monitoring i analiza dostępności cyfrowej (zgodność z WCAG),
  • szkolenie administratorów strony w zakresie dostępności,
  • opracowywanie wytycznych dotyczących zamówień na strony internetowe, aplikacje i systemy informatyczne,
  • dbałość o dostępność platformy nauczania online.

Wymagania:

  • praktyczne doświadczenie w zakresie dostępności cyfrowej,
  • znajomość realiów wsparcia OSP na uczelniach,
  • minimum 2-letnie doświadczenie w wsparciu OSP.

Mile widziane:

  • osoby z niepełnosprawnością.

Ekspert dostępności architektonicznej

Zakres obowiązków:

  • opracowanie i wdrożenie procedur regulujących obszar dostępności architektonicznej, w tym procedur ewakuacyjnych,
  • wsparcie merytoryczne w zakresie likwidacji barier architektonicznych,
  • konsultowanie rozwiązań mających na celu poprawę dostępności przestrzeni uczelni,
  • przygotowanie kadry do samodzielnego monitorowania stanu dostępności architektonicznej.

Wymagania:

  • wykształcenie wyższe kierunkowe,
  • udokumentowane doświadczenie w realizacji audytów dostępności architektonicznej, doradztwie dotyczącym wdrażania dostępnych rozwiązań architektonicznych oraz prowadzeniu szkoleń z tego obszaru.

Mile widziane:

  • osoby z niepełnosprawnością.

Doradca/konsultant dydaktyczny

Zakres obowiązków:

  • identyfikacja i ewaluacja potrzeb OSP w zakresie kształcenia,
  • opracowanie i wdrożenie procedur wsparcia OSP,
  • współpraca z nauczycielami i studentami w adaptacji procesu dydaktycznego,
  • nadzór nad wsparciem psychologicznym, sportowym oraz adaptacją materiałów dydaktycznych,
  • dbanie o zaplecze technologiczne i techniczne umożliwiające aktywny udział OSP w życiu uczelni.

Wymagania:

  • znajomość przepisów prawa dotyczących wsparcia OSP,
  • minimum 2-letnie doświadczenie w wsparciu OSP,
  • empatia i otwartość w kontaktach interpersonalnych.

Mile widziane:

  • osoby z niepełnosprawnością.

Specjalista/tka ds. obsługi finansowej projektów

Zakres obowiązków:

  • rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  • koordynacja przydzielonych projektów, monitoring i realizacja zadań projektowych,
  • przygotowanie wniosków o płatność, harmonogramów płatności, sprawozdań finansowych z realizacji projektów oraz reagowanie na potrzeby ewentualnych zmian w projektach,
  • weryfikacja wydatków i opisywanie dokumentów finansowych pod kątem ich kwalifikowalności i zgodności z projektem,
  • ścisła współpraca z instytucjami finansującymi,
  • przygotowanie dokumentacji oraz udział w kontrolach i audytach projektów,
  • bieżąca obsługa administracyjna projektów, prowadzenie dokumentacji oraz korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej związanej z realizacją i rozliczaniem projektów/zadań,
  • stały kontakt z klientami oraz wsparcie merytoryczne podczas procesu realizacji projektów.

Wymagania:

  • minimum 3-letnie doświadczenie w rozliczaniu projektów dofinansowanych z funduszy UE, w tym sporządzanie wniosków o płatność w części finansowej, nadzorowanie realizacji oraz budżetu projektu,
  • znajomość aktualnych zasad i wytycznych dotyczących realizacji i rozliczania projektów współfinansowanych ze środków unijnych oraz kwalifikowalności kosztów,
  • umiejętność nadzorowania wielu projektów równocześnie,
  • praktyczna znajomość obsługi Pakietu MS Office, w szczególności Excela,
  • doświadczenie w obsłudze systemów takich jak SL2014, LSI, CST2021 itp.,
  • bardzo dobra organizacja pracy oraz systematyczność,
  • odpowiedzialność, samodzielność i dokładność w wykonywaniu zadań,
  • wykształcenie wyższe.

Mile widziane:

  • osoby z niepełnosprawnością,
  • prawo jazdy kat. B,
  • certyfikat w zakresie zarządzania projektami (np. Agile, Prince2).