Specjalista ds. realizacji projektów
Zakres obowiązków:
- monitoring dostępności funduszy i źródeł dofinansowania
- umiejętność badania potrzeb i analizowania możliwości – zdolność do identyfikowania możliwości rozwoju Uczelni poprzez projekty oraz analizowania potencjalnych szans z nimi związanych
- tworzenie dokumentacji/załączników niezbędnych w procedurze aplikacyjnej naborów wniosków o dofinansowanie – w tym dokumentacji dotyczącej analizy finansowej (modele finansowe)
- prowadzenie negocjacji oraz kontakt z Instytucjami Pośredniczącymi
- realizacja i rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków publicznych (krajowych i UE) – weryfikacja zakresu projektów, budżetu, kontrola i nadzór nad dokumentacją merytoryczną, kadrowo-płacową, finansową, sprawozdawczość, rozliczanie projektu, procedura zamówień, przygotowywanie wniosków o płatność, harmonogramów płatności oraz innych niezbędnych dokumentów
- zapewnienie spójności danych pomiędzy zespołami pracującymi nad projektem oraz udział w kontrolach projektów prowadzonych przez podmioty zewnętrzne oraz wewnętrzne Jednostki Uczelni
- współpraca z instytucjami zewnętrznymi w zakresie realizacji projektów
Wymagania:
- wykształcenie wyższe
- min. roczne doświadczenie w pracy związanej z pozyskiwaniem dofinansowania dla projektów oraz realizacji projektów finansowanych z UE
- dobra znajomość MS Office, w szczególności MS Excel
- zdolność przekrojowej analizy danych i formułowania wniosków
- wysoki poziom zaangażowania w powierzone obowiązki, komunikatywność, asertywność, cierpliwość i terminowość
- efektywne zarządzanie czasem i listą zadań
- samodzielność i dokładność
- umiejętności komunikacyjne i pracy zespołowej oraz zdolności negocjacyjne
|
Doradca zawodowy
Zakres obowiązków:
• wsparcie studentów w rozwoju ich kariery zawodowej
• prowadzenie Akademickiego Biura Karier
• nadzór nad procesem realizacji praktyk studenckich
• dobór i organizacja szkoleń dla studentów i pracowników
• nawiązywanie relacji z przedsiębiorcami i organizacjami działającymi na terenie województwa śląskiego
• czynności administracyjne związane z prowadzeniem działalności akademickiego biura karier
• organizowanie konferencji, spotkań i dni otwartych Uczelni Metropolitalnej
Wymagania:
Osoba zatrudniona na stanowisku doradcy zawodowego powinna
spełniać łącznie poniższe kryteria:
• wykształcenie wyższe I lub II st. w rozumieniu przepisów o
szkolnictwie wyższym (preferowane wykształcenie wyższe
mgr. na kierunku: zarządzanie, psychologia, doradztwo zawodowe);
• co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie doradztwa zawodowego lub doradztwa w zakresie przedsiębiorczości (w ostatnich 5 latach), poświadczone odpowiednimi dokumentami;
• posiada aktualną wiedzę z zakresu przepisów prawa normujących prowadzenie działalności gospodarczej oraz podstaw ochrony własności intelektualnej;
• posiada znajomość języka angielskiego min. B1 B2
• posiada umiejętności trenerskie zdobyte w toku działalności zawodowej.
Mile widziane osoby z niepełnosprawnością
|
Pełnomocnik ds. Osób ze Szczególnymi Potrzebami
- Twój zakres obowiązków
realizacja codziennego kształtowania świadomości w środowisku akademickim potrzeb OSP, z udziałem organów uczelni (Rektor, Senat) i pracowników dydaktycznych, administracyjnych,
- nadzór merytoryczny nad realizacją ścieżki Start,
- współpraca wewnętrzna ze wszystkimi jednostkami UM i samymi OSP w zakresie zapewnienia dostępności procesu kształcenia OSP (w sposób uniwersalny lub jego adaptacji) i innych działań dla OSP; konsultacja działań na każdym etapie,
- współpraca zewnętrzna z ekspertami FIRR, administracją samorządową, instytucjami uniwersalnego projektowania edukacji,
- wdrożenie systemu szkoleń merytorycznych pracowników uczelni, nadzór nad jakością szkoleń
- nadzór merytoryczny nad działaniami innych (współ)pracowników BZN,
udział w krajowych konferencjach tematycznych (dostępność, PU), forach eksperckich itd.,
Nasze wymagania
- Wykształcenie wyższe (mile widziane: psychologia, praca
socjalna, socjologia, pedagogika, nauki pokrewne)
- Doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami
- Wiedza z zakresu funkcjonowania osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami
- Znajomość przepisów ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce w szczególności przepisów dotyczących osób z niepełnosprawnościami, ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- minimum 2-letnie doświadczenie we wsparciu OSP,
- znajomość realiów wsparcia OSP na uczelniach i przepisów prawa je regulujących,
- cechy osobowościowe (np. otwartość, empatia), ułatwiające kontakt z OSP,
Mile widziane osoby z niepełnosprawnością
|
Specjalista ds. dostępności
Twój zakres obowiązków:
- realizacja codziennej aktywnej współpracy OSP w BZN, indywidualne podejście do każdej OSP, z uwzględnieniem rodzaju szczególnych potrzeb (np. inne wsparcie OzN ruchową, inne OzN narządu wzroku czy słuchu),
- inicjowanie i koordynowanie działań, zmierzających do rozwoju systemu wsparcia OSP i ich włączania w środowisko UM,
- aktywne opracowywanie, opiniowanie, wdrażanie procedur, projektów aktów normatywnych, stanowionych przez UM w zakresie potrzeb OSP, we współpracy z ekspertami FIRR,
- prowadzenie merytoryczne strony www BZN, przygotowywanie materiałów informacyjnych, publikacji w formie dostępnej (z uwzględnieniem różnych potrzeb),
- zapewnienie dostępności informacji elektronicznej ze standardami WCAG 2.1,
- prowadzenie bieżącego monitoringu zagwarantowania dostępności w UM,
- udział merytoryczny w realizacji ścieżki Start,
- dbanie o praktyczną realizację standardu minimum z Wytycznych w odniesieniu do OSP
Wymagania:
- znajomość realiów wsparcia OSP na uczelniach,
- znajomość przepisów prawa regulujących wsparcie OSP,
- minimum 2-letnie doświadczenie we wsparciu OSP,
- cechy osobowościowe (np. empatia, otwartość), ułatwiające kontakt z OSP
Mile widziane osoby z niepełnosprawnością
|
Ekspert tworzenia procedur
Zakres obowiązków:
*wsparcie merytoryczne w zakresie dostosowywania istniejących na uczelni procedur do potrzeb OSP oraz tworzenia nowych procedur z uwzględnieniem potrzeb OSP,
*analiza i aktualizacja funkcjonujących w UM procedur dostępności, we współpracy ze specjalistą ds. dostępności,
*wsparcie merytoryczne procedur opracowanych w obszarach: minimalnego zakresu procedur,
wsparcia edukacyjnego, adaptacji materiałów dydaktycznych, akceptacji inwestycji, modernizacji i remontów realizowanych w UM, wprowadzenie możliwości wejścia do budynku asystentem osobistym czy psem asystującym
Wymagania:
*wykształcenie wyższe kierunkowe,
*udokumentowane doświadczenie w tworzeniu nowych i dostosowywaniu istniejących procedur do
potrzeb OSP, doradztwie w tym zakresie
Mile widziane osoby z niepełnosprawnością
|
Koordynator ds. dostępności architektonicznej
Zakres obowiązków:
*opracowanie i wdrożenia licznych procedur regulujących obszar 2, w tym ewakuacji,
*wsparcie merytoryczne w likwidowaniu barier,
*konsultowanie rozwiązań dla poprawy dostępności architektonicznej,
*przygotowanie kadry do samodzielnego monitorowania stanu dostępności architektonicznej uczelni,
Wymagania:
*wykształcenie wyższe kierunkowe,
*udokumentowane doświadczenie w realizacji audytów dostępności architektonicznej, doradztwie w zakresie wdrażania architektonicznie dostępnych rozwiązań, prowadzeniu szkoleń z tego obszaru
Mile widziane osoby z niepełnosprawnością
|
Ekspert dostępności informacyjno-komunikacyjnej
Zakres obowiązków:
*wsparcie merytoryczne we wdrażaniu dostępności informacyjno-komunikacyjnej, w tym w zakresie komunikacji z OSP,
*bieżąca weryfikacja poziomu dostępności informacyjno-komunikacyjnej i wsparcie w zakresie likwidacji barier,
*zapewnienie BZN pełnej dostępności informacyjno-komunikacyjnej, zgodnie z ustawą o dostępności,
*zamieszczenie na www UM i www BZN, łatwo dostępnej informacji o kanałach komunikacji, barierach wszystkich obiektach UM, w których kształcą się lub są obsługiwani studenci i słuchacze,
*wsparcie merytoryczne zakupu sprzętu wspomagającego komunikację, aplikacji wspomagających komunikację zdalną i bezpośrednią, oprogramowania, adaptacji informacji,
*prowadzenie kursu tworzenia dostępnej informacji i dokumentów dla BZN i innych działów UM,
*bieżący monitoring dostępności informacyjno-komunikacyjnej w działalności UM, współpraca z innymi jednostkami UM,
Wymagania:
*wykształcenie wyższe kierunkowe,
*udokumentowane doświadczenie w realizacji audytów dostępności informacyjno-komunikacyjnej, doradztwo w zakresie wdrażania dostępnych rozwiązań, prowadzenie szkoleń z tego obszaru
Mile widziane osoby z niepełnosprawnością
|
Koordynator dostępności cyfrowej
Twój zakres obowiązków:
- prowadzi bieżący monitoring dostępności i kompleksowe badanie raz w roku ewidencjonowanego stanu dostępności cyfrowej (zgodności z WCAG);
- zapewnia systemowo dostępność, opracuje plan likwidacji barier/problemów,
- pełni rolę administratora dostępności cyfrowej UM, wykazanego w deklaracji dostępności,
- dba o dostępność cyfrową
- szkoli administratorów strony w zakresie standardów WCAG,
- stworzy przyjęte na UM procedury/wytyczne o dostępności cyfrowej www i dokumentów, multimediów; obsługa skargi użytkowników w tym zakresie,
- stworzy wytyczne, uwzględniające wymagania ustawy o zapewnianiu dostępności OSP przy tworzeniu umów i opisów przedmiotu zamówienia nowo zamawianych produktów (stron
internetowych/aplikacji mobilnych/systemów informatycznych),
- zapewni dostępność platformy nauczania online.
Wymagania:
*znajomość realiów wsparcia Osób ze Szczególnymi Potrzebami na uczelniach,
*doświadczenie praktyczne informatyczne i/lub w dostępności,
*minimum 2-letnie doświadczenie we wsparciu OSP
Mile widziane osoby z niepełnosprawnością
|
Ekspert dostępności technologicznej
Zakres obowiązków:
* wsparcie merytoryczne w zakresie wykorzystania technologii dostępnych dla OSP na uczelni, tworzenie zaplecza technologii,
*opracowanie i wdrożenie procedury, by wszystkie zakupy i usługi BZN spełniały warunki technologicznej dostępności,
*konsultacje, opiniowanie i doradztwo dot. dostępności technologicznej,
*bieżący monitoring poziomu dostępności technologicznej, współpraca z innymi jednostkami UM,
Wymagania:
*wykształcenie wyższe kierunkowe,
*udokumentowane doświadczenie w prowadzenie szkoleń dot. dostępności technologii, doradztwie w zakresie stosowania dostępnych rozwiązań,
Mile widziane osoby z niepełnosprawnością
|
Doradca/konsultant dydaktyczny
Zakres obowiązków:
*ewaluacja potrzeb OSP co do zapewnianych przez UM usług,
*zaplanowanie i wdrożenie procedury kompleksowego wsparcia obejmującego wszystkie OSP, zapewniającego rekrutację i kształcenie zgodnie z 7 zasadami wsparcia edukacyjnego,
*bieżący kontakt z nauczycielami i studentami, słuchaczami, by ułatwić OSP udział w zajęciach, egzaminach itp.,
*współpraca ze wszystkimi jednostkami UM w zakresie adaptacji procesu kształcenia OSP,
*wdrożenie rocznego systemu planowania działań i wydatków związanych ze wsparciem edukacyjnym OSP,
*ewaluacja oferowanych usług, uaktualnienie, publikowanie katalogu usług ciągłych i możliwych do uruchomienia, wspierających OSP,
*zagwarantowanie zaplecza technologicznego i technicznego, pozwalającego na aktywny udział OSP w działaniach UM: edukacyjnych, sportowych, kulturalnych,
*nadzór nad prawidłowością wsparcia psychologicznego, zajęć sportowych, lektoratu języka angielskiego, adaptacji materiałów dydaktycznych
Wymagania:
*znajomość realiów wsparcia OSP na uczelniach,
*znajomość przepisów prawa regulujących wsparcie OSP,
*minimum 2-letnie doświadczenie we wsparciu OSP,
*cechy osobowościowe (np. empatia, otwartość), ułatwiające kontakt z OSP.
Mile widziane osoby z niepełnosprawnością
|